Možná si to nemyslíte, ale psaní je těžká dřina. Copywriting je nádherná, ale přesto složitá práce. Všichni textaři své klienty ctí, váží si jich a dělají vše, co je v jejich silách, aby jim pomohli s jejich podnikáním. Někdy se ale stane, že jim klient řekne nebo napíše větu, která je jednoduše zarazí. Dejte si záležet, abyste následující výroky před svým textařem nikdy neřekli.
Co vám na tom trvalo tak dlouho?
Ne, vytvořit nový a originální obsah, který bude vyhovovat čtenářům, vyhledávačům i klientovi není vůbec jednoduché. Copywriting je těžká práce, která zabere spoustu času, pokud má být provedena skutečně kvalitně. Nejde o závodní ťukání do klávesnice a než se vůbec začne psát, potřebujete k tomu spoustu informací a zdrojů. Nic z toho nezabere jen pár minut.
Myslete na to, že každý text je úplně jiný. Nad stejně dlouhým článkem můžete sedět jen deset minut, ale také půl dne. Nedivte se, že něco trvalo dlouho. Nejspíš to pro vašeho specialistu nebylo jednoduché dát dohromady a hledal další a další údaje, které by mu pomohli vytvořit dokonalý obsah. Myslete na to, že jeho cílem je váš výdělek a úspěch. Není to závod o čas.
Materiály si sežeňte sám
Tohle je plýtvání času textaře a zároveň vašich peněz. Existuje totiž hodně reálná možnost, že materiály, které si sežene někde sám, nebudou odpovídat tomu, co chcete. To znamená, že po zbytečné práci a dohadování mu stejně budete muset nějaké sehnat z vlastních zdrojů. Tak proč to neudělat už na začátku a ušetřit si peníze? Nehádejte se a řekne hned na začátku, co chcete jak.
Existuje i řada dalších prohlášení ze strany zaměstnavatele, při kterých by copywriter nejraději vyskočil z okna, nebo minimálně sekl se svojí prací. Pokud nevíte, co přesně potřebujete, nechte si poradit. V komunikaci je síla, jen se o ni musíte pokusit. Mezi další nenáviděné věty patří:
-
A co je to cílovka?
-
Je to na vás.
-
Nevím, k čemu ten článek sloužit.